GeForce GTX 780 Ti available November 7th for $699 - lowers 780 price

Discussion in 'Frontpage news' started by Hilbert Hagedoorn, Oct 28, 2013.

  1. Hilbert Hagedoorn

    Hilbert Hagedoorn Don Vito Corleone Staff Member

    Messages:
    40,773
    Likes Received:
    9,183
    GPU:
    AMD | NVIDIA
  2. moab600

    moab600 Ancient Guru

    Messages:
    6,292
    Likes Received:
    202
    GPU:
    Galax 3080 SC
    780TI prices are higher than 780 typical nvidia, unless they have a stunner. on the other hand 780 to 499$ looks VERY ATTRACTIVE as i would buy it over 290x any day, 770 at 330$ is good.

    So nvidia play the price game to the best when they want, and to the worst haha
     
  3. ceesay

    ceesay Master Guru

    Messages:
    340
    Likes Received:
    0
    GPU:
    2-X Titan X (Pascal) -SLI
    yep for that money get 1 then ill have 3 cards ......:speed:
     
  4. moab600

    moab600 Ancient Guru

    Messages:
    6,292
    Likes Received:
    202
    GPU:
    Galax 3080 SC
    my 680 is very fast and very capable, but if 499$ carries to my country i might get GK110 before Maxwell hits
     

  5. lucidus

    lucidus Ancient Guru

    Messages:
    11,831
    Likes Received:
    1,360
    GPU:
    .
    Nice I guess but I realllly doubt I would see the $499 equivalent price for the 780 even for new stock and Nv doesn't bundle games in their cards in all regions so meh (for me).
     
  6. cowie

    cowie Ancient Guru

    Messages:
    13,273
    Likes Received:
    345
    GPU:
    GTX
    Well i am not bitching give it a month and amd will be forced to do the same
     
  7. Bentez

    Bentez Maha Guru

    Messages:
    1,309
    Likes Received:
    1
    GPU:
    Gigabyte 1080Ti
    Prices on Scan starting at £399, nice! was hoping this was about to happen! Now to buy new or to wait for the second hand market to catch up and buy for £300-350.. hmmm
     
  8. moab600

    moab600 Ancient Guru

    Messages:
    6,292
    Likes Received:
    202
    GPU:
    Galax 3080 SC
    i wonder is it worth giving up 680 for 780? considering if i do it my next card will be maxwell refresh and it seems that maxwell gonna teach kepler a lesson :D

    hmm
     
  9. Loophole35

    Loophole35 Ancient Guru

    Messages:
    9,793
    Likes Received:
    1,148
    GPU:
    EVGA 1080ti SC
    May sell my 770 lightning and pick up a 780 gaming when the prices drop.
     
  10. Bentez

    Bentez Maha Guru

    Messages:
    1,309
    Likes Received:
    1
    GPU:
    Gigabyte 1080Ti
    ^ I found the jump from GK104 to GK110 really noticeable. Higher minimum frame rates is the biggest thing for me..
     

  11. aayman_farzand

    aayman_farzand Master Guru

    Messages:
    828
    Likes Received:
    0
    GPU:
    EVGA GTX 1070 FTW
    There probably will be a significant difference but I would suggest you look into purchasing an used 680 instead. IMHO that's the most efficient use of an upgrade whether it is till Maxwell or afterwards.
     
  12. lucidus

    lucidus Ancient Guru

    Messages:
    11,831
    Likes Received:
    1,360
    GPU:
    .
    Yeah, get the 780 as the extra 1GB VRAM should help upcoming games run smoother than they would have on 2GB and later on get Maxwell's refresh.
     
  13. moab600

    moab600 Ancient Guru

    Messages:
    6,292
    Likes Received:
    202
    GPU:
    Galax 3080 SC
    My motherboard will limit the SLI to X4/X4 and i hate dual card.

    Hmm seems going from GK104 to GK110 will be good, anyone that did that and very happy?
     
  14. GhostXL

    GhostXL Ancient Guru

    Messages:
    6,083
    Likes Received:
    54
    GPU:
    Merc 319 6800 XT
    Hmm really, $499 USD for a 780?

    Well ditch the R9-290X idea then. Guess I'm going SLI in the near future.

    I kind of wanted to avoid SLI/Xfire setups if I could, but this is too good of a deal and with BF4 right around the corner.

    Soon as these drop, I guess I'll pick one up.
     
  15. Koniakki

    Koniakki Ancient Guru

    Messages:
    2,843
    Likes Received:
    443
    GPU:
    ZOTAC GTX 1080Ti FE
    WOW!!!!! THE 780 WENT DOWN 100-120EUROS IN THE EU!! :D

    Custom 780's going for 420-450euros! :thumbup:
     

  16. -Tj-

    -Tj- Ancient Guru

    Messages:
    17,173
    Likes Received:
    1,921
    GPU:
    Zotac GTX980Ti OC
    ^
    Yep, now its really worth it.

    Although that shop with cheapest 387€ stock Zotac 780GTX disappeared from Geizhalz.eu heh.. Actually all cheapest prices from that store are gone.

    Now its from 420-470€.



    Hopefully that 699$ for 780Ti translates in 509€, that would still be very cheap imo.
     
    Last edited: Oct 28, 2013
  17. warlord

    warlord Ancient Guru

    Messages:
    2,761
    Likes Received:
    927
    GPU:
    Null
    there is no hope for weak amd :(

    now 780ti is gonna crush 290x, 780 will simply be faster than 290...and q1 2014 there is maxwell in game :( bad moments for the red team are coming again:bang:
     
  18. Undying

    Undying Ancient Guru

    Messages:
    15,417
    Likes Received:
    4,436
    GPU:
    Aorus RX580 XTR 8GB
    You are don't know what you are talking about, do you?
     
  19. -Tj-

    -Tj- Ancient Guru

    Messages:
    17,173
    Likes Received:
    1,921
    GPU:
    Zotac GTX980Ti OC
    @Warlord
    Not really.. both high-end 20nm products (Vulcanic Islands and Maxwell) are due Q3-Q4 2014, apparently and imo it will be something like that.


    There is no loss for AMD either - its not "weak", the only flaw by 290X is its hot. But you can fix that a bit with custom fan profile, default is way to slow. Nvm custom coolers, those can keep it Cool at 1200mhz.



    Edit: Undying pretty much nailed it ;D
     
  20. Rich_Guy

    Rich_Guy Ancient Guru

    Messages:
    12,647
    Likes Received:
    645
    GPU:
    MSI 2070S X-Trio
    Nvidia must be panicking, prices have dropped even further now :eek:

    :p
     

Share This Page